Sık Sorulan Sorular

Bazı kişilerin yılda bir veya iki kez diş hekimini ziyaret etmesi gerekir; diğerlerinin daha fazla ziyarete ihtiyacı olabilir. Gülümsemenizi sağlıklı tutmak söz konusu olduğunda düzenli kontrol her zaman yararınıza olacaktır.

Kötü nefes yaklaşık %80 oranında ağız kaynaklıyken, bazen diyabet, karaciğer enfeksiyonu, bronşit, zatürre gibi ağız dışında kaynaklı bir hastalık da sebep olabilir. Kötü ağız kokusuna genellikle dişlerinizi ve diş etlerinizi kaplayan bakterilerin kokulu gazları neden olur. Sigara, sarımsak ve soğan sorunlara katkıda bulunabilir. Diyabet, karaciğer veya böbrek sorunları, burun veya mide rahatsızlıkları ve tükürük akışını etkileyen “ağız kuruluğu” (kserostomi) gibi bazı hastalıklar ağız kokusunun nedeni olabilir.

Sürekli ağız kokusu veya ağzınızda kötü bir tat, diş eti hastalığının ve diğer ağız hastalıklarının bir göstergesi olabilir, bu nedenle soruna neyin sebep olduğunu tespit etmek önemlidir. Sürekli ağız kokusundan muzdaripseniz, diş hekiminizden randevu alınız. Düzenli kontroller, doktorunuzun sorunu tespit etmesine olanak tanır.

Diş taşı oluşumunda bakteriler çok fazla rol oynar. Bu bakterilerin sayısının artması kötü ağız kokusuna sebep olur.

Kötü ağız kokusu probleminin derecesini ve nedeni belirledikten sonra, tedavi birçok şekilde olabilir. Örneğin koku çürük diş kaynaklı ise tedavi edilebilir ya da diş eti kaynaklı ise diş etleriniz tedavi edilerek sorun giderilebilir. Ağız kokusunun altında yatan nedenin medikal bir sorun olduğu tespit edilirse, uygun bir branşa sevkiniz yapılacaktır.

Diyabet, vücudunuzun şekeri işleme yeteneğini etkileyen kronik bir hastalıktır. Ortaya çıkan yüksek kan şekeri, gözleriniz, sinirleriniz, böbrekleriniz, kalbiniz ve vücudunuzun diğer kısımlarında sorunlara neden olabilir. Diyabet ayrıca enfeksiyona karşı direncinizi azaltabilir ve iyileşme sürecinizi yavaşlatabilir. Şeker hastalığınız varsa, diş eti hastalığı da dahil olmak üzere bazı ağız sağlığı sorunları geliştirme riskiniz daha yüksektir, bu nedenle ağız sağlığınıza ekstra özen göstermeniz önemlidir. Dişlerinizi her zaman günde iki kez diş macunu ile iki dakika fırçalayın, her gün diş ipi kullanın ve düzenli olarak diş hekiminize görünün.

Baş ağrısı, kas spazmları ve çenede ağrıyı içeren çok sayıda vaka bir diş problemidir. Dişleriniz düzgün kapanmıyorsa, yüksek derecede aşınmışsa, ağzınıdaki porselen dişler veya dolgular sürekli kırılıyorsa, kulaklarınız çınlıyorsa ve ağzınızı açıp kapatmakta zorlanıyorsanız, çene eklemi (TME) problemlerinden muzdarip olabilirsiniz.

Tüm yirmilik dişlerin çekilmesi gerekmez. Ancak bazı durumlarda bu dişler ciddi sorunlara yol açarak ağrı, şişlik veya enfeksiyona neden olabilir. Gördüğümüz en yaygın sorun, yirmi yaş dişlerinin çıkması için genellikle yeterli yer olmamasıdır, bu durumda gömülü yirmi yaş dişlerinin çekilmesi önerilir.

Lokal anestezi altında işlem boyunca keskin bir ağrı hissetmezsiniz. Gömülü yirmilik dişin çıkarılması sırasında, diş hekiminiz dişi hafifçe ileri geri sallayarak diş yuvasını genişlettiği için biraz baskı hissedebilirsiniz. Hissettiğiniz baskı çok fazla değildir. Normal pozisyondaki 20 yaş dişi çekiminin çekimi herhangir bir dişin çekiminden farklı değildir.

Çoğu diş hekimliği uygulamalarında olduğu gibi, ağız sağlığınıza dikkat ederseniz tedavinizin etkileri çok daha uzun sürecektir. Çoğu diş hekimi, porselen kaplamaların iyi bakıldığında yıllarca dayanabileceğini söyler. Erken başarısızlığın en yaygın nedenleri travma ve diş çürümesidir, bu nedenle yeni kaplamalarınızı korumak için özen göstermeniz oldukça önemlidir.

Kronlar, kırılmış veya çürüme nedeniyle zayıflamış veya çok büyük bir dolgu yerleştirilerek zayıflamış dişler için uygulanan protetik bir tedavidir. Kanal tedavisi görmüş dişlerde kalan dişi korumak için kuron gerekebilir.

Genellikle sağlıklı insanların çoğu diş implantları için uygundur. İmplantların sizin için doğru olduğundan emin olmak için sıkı bir dizi muayene ve kontrol yapılmaktadır.

İmplant yerleştirme prosedürü sadece bir veya iki saat sürecektir. Kemik ve implant kaynaşma süresi her hasta farklı şekilde iyileştiğinden tedavinin tamamlanması iki ile altı ay arasında sürebilir.

Bu en sık sorulan sorularından biridir. Ama merak etmeyin, implant yerleştirmeden önce bölgedeki sinirler anestezi ile uyuşturulduğundan herhangi bir ağrı hissetmeniz mümkün değildir. İmplant yerleştirildikten sonraki süreçte ağrı kontrolü için gerekli ilaçlar size diş hekiminiz tarafından reçete edilecektir.

Ağız hijyeninize gösterdiğiniz önem implantların dayanıklılıklarını etkileyecektir. İmplantlar, gerçek dişlerle aynı özeni gerektirir. Onlara iyi bakarsanız, size bir ömür boyu dayanırlar. Bir implantın başarısız olmasının ana nedenlerinden biri, kötü ağız hijyeninden kaynaklanmaktadır. Unutmayın ki diş implantınız yedek bir diştir, bu yüzden ona gerçek dişiniz gibi bakmanız gerekir. Günde en az iki kez fırçalamak, diş ipi kullanmak, diş hekiminize düzenli olarak gitmek implantlarınızın ve dişlerinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olacaktır.